Ce au în comun cafeaua, designul vestimentar și fotografia?
Ce au în comun cafeaua, designul vestimentar și fotografia? Nimic, în aparență. În realitate, însă, cele trei lucrează în echipă spre a arăta lumii cea mai bună variantă a ta, mai ales în cadrul celor mai speciale momente din viața ta.
Cafeaua îți dă energia necesară pentru a putea performa la adevăratul tău potențial. Vestimentația îți dă încrederea în sine indispensabilă pentru a face o impresie de neuitat. Fotografia imortalizează ceea ce tu transmiți atât prin energia de care dai dovadă, dar și prin îmbrăcămintea ta.
Odată cu noi, tendințele existente în materie de cafea, design vestimentar și fotografie se schimbă. În ce direcție se îndreaptă ele în 2019, însă?
Din punctul de vedere al lui Mihai Gurzău, fondator al Coffee Point Events, preferințele și cunoștințele clienților s-au schimbat odată cu apariția unor noi metode de preparare și de prăjire a cafelei, dar un lucru este cert: indiferent de evenimentul pe care îl organizezi, fie acesta nuntă sau petrecere privată, un coffee point va fi mereu necesar. „Clienții au devenit mai interesați, mai selectivi, mai cunoscători, și asta pentru ca au avut ocazia să afle mult mai multe informații de la un barista, sau chiar să se intereseze singuri despre anumite tipuri de cafea.” Cum evoluează gusturile clienților în 2019? „Meniurile s-au schimbat și ele, au ajuns mult mai dezvoltate ca moduri de preparare: de la clasicul espresso, până la rețete cu siropuri sau toppinguri.” Astfel, aflăm că există mai multe moduri de preparare a cafelei preferate: cafeaua „dulce” cu un sirop la alegere în calitate de „desert”, cafeaua la filtru (ca de exemplu, V60, Aeropress, French Press, Chemex) cu privire la care Mihai Gurzău menționează că „a ajuns să fie un trend nu numai datorită modului său spectaculos de preparare, ci și pentru aromele pe care le oferă – clienții își pot alege fie cafea de Origine, fie cafea de Specialitate, acestea fiind foarte greu de servit în trecut” și Cold Brew în locul clasicului Ice Coffee. Ingredientul secret, imperios necesar unei cafele reușite s-a menținut pe parcursul timpului: conform fondatorului Coffee Point Events, acesta este... pasiunea!
Designerul vestimentar Iulia Sasu ne mărturisește că în 2019, în rândul rochiilor de mireasă, se remarcă două tendințe principale: „Avem rochiile de inspirație clasică (prințesă, sirenă, din dantelă, tull sau voal) și rochiile mai curajoase, care fie se masculinizează și se transformă în ținute androgine, fie sunt accesorizate inedit.” Din acest punct de vedere, după cum remarcă aceasta, „optica rochiilor de mireasă rămâne una divalentă.” Colecția sa, Iulia Sasu Bride 2019, „jonglează cu orice elemente se impun, pentru a îmbrăca frumos, la propriu și figurat, femeia care e pe cale să spună „Da!” în cea mai frumoasă zi din viața ei.” Cum se concretizează această colecție, mai exact, ne detaliază Iulia Sasu: „Pe scurt, propunerea mea în acest an îmbină nenumărate tipuri de materiale, majoritatea lucrate manual. Tăieturile sunt, pe alocuri, masculine. Sunt foarte probabile, deci, alăturarile dintre dantelă, satin și paiete, pene și nu numai, precum și busturile voluminoase sau împodobite manual, continuate cu pantaloni, nu cu o fustă, cum ne-am aștepta, sau rochiile de mireasă transformate în salopete.” Debordând de entuziasm și pasiune pentru propriile creații, Iulia Sasu remarcă: „Și, așa cum îmi place să spun mereu, și eu aștept cu același entuziasm pe care îl are o mireasă, să văd fiecare femeie care alege Iulia Sasu Bride dând personalitate creației mele. Simt că o să fie un an tare fain, 2019! La cât mai multe "Da!"-uri și buchete aruncate, zic!”
În materie de fotografii, tendințele variază în 2019: de la fotografii în natură cu peisaje spectaculoase la fotografia aeriană din dronă și la fotografia nocturnă. Cei de la Visual Stories, în schimb, în calitate de fotografi de familie, remarcă un trend care ne intrigă, și anume: alegerea unui pachet de servicii complet. Aceștia ne explică în detaliu conceptul: „În loc să vindem pachete singulare, precum fotografie de maternitate, fotografie de nou-născut sau de botez, tot mai mulți preferă un pachet complet, achiziționat o singură dată, care să includă toate cele trei de mai sus: ședința foto de maternitate, ședința foto de nou născut și cea de botez.” Mai mult decât atât, este evidentă încrederea pe care clienții lor o manifestă față de aceștia: „Avem și clienți cu care am început astfel de colaborări chiar înainte de nunta lor: ședința foto Save the Date/Before Wedding plus nuntă propriu-zisă, iar mai apoi maternitate, nou-născut, botez și aniversări.” Prin urmare, în 2019, clienții pun preț pe familiarizarea cu fotografii lor – pe crearea și menținerea unei legături cu aceștia care să asigure naturalețea lor în fața camerei de fotografiat: „Practic, suntem fotografi de familie în ambele sensuri: din partea noastră, căci fotografiem tot ce ține de familie, iar din punctul lor de vedere căci suntem fotografii familiei lor.”
Prin urmare, actualitatea, entuziasmul și familiaritatea sunt atributele care domină domeniul HoReCa, designul vestimentar și, respectiv, fotografia în 2019. Potrivit lui Mihai Gurzău, Iuliei Sasu și Visual Stories, care este atributul care nu lipsește în niciunul dintre aceste domenii? Desigur, pasiunea.
Furnizorii noștri v-au oferit aceste informații. Ce rămâne de făcut data viitoare când consultați meniul cu cafea, vă selectați o rochie sau un fotograf? Țineți cont de acestea, astfel încât să fiți siguri că rămâneți la curent cu ultimele tendințe.